maanantai 17. lokakuuta 2011

Allévo-dieetti - läskinhaihdutusprojekti

Tadaa, hyvä minä! Olen onnistunut nyt viikon ajan olemaan pussikuurilla, eli Allévo-dieetillä hienommin sanottuna. Olen syönyt päivittäin 5 pussia Allévo Kick Start -tuotteita. Edelliset pussikuurit ovat epäonnistuneet, en vain ole saanut jatkettua niitä muutamaa päivää pidempään. Nyt motivaatio on kuitenkin huipussaan ja meinaan jatkaa vielä toisen viikon perään. Kaksi viikkoa tätä VLCD-dieettiä on maksimi, mutta ohjeiden mukaan sen voi tehdä joka toinen kuukausi. Ja niin meinaan tehdä, että pääsen eroon näistä liikakiloistani. Niih, nyt on vihdoin The Päätös tehty! Ja julkistettu myös täällä blogissa... :)

Kuvat: www.allevo.fi.


Kiinnostavin asia tietenkin on se, paljonko painoa on tippunut. Viikossa minulta on lähtenyt nyt 3 kg. Aika hyvin mielestäni, mukava alkusysäys projektille. Uskoisin, että näiden kahden viikon jälkeen maha ei enää edes vedä niin paljoa, joten annoskoot vähenevät toivottavasti "itsekseen". Että ei vain jaksa syödä enempää. Ja tähän aion myös kiinnittää huomiota, että en lapioi kaikkea lautaselta suuhuni, vaan vain sen verran mitä jaksan. Täysi motivaatio tuntuu tosi hyvältä! :)


Ensimmäinen päivä meni hyvin, ei oikeasti ollut nälkä, mitä kyllä ihmettelin, muuta kuin jos tuli vähän pidempi väli pussien nauttimisen välillä. Heti kuurin toisena päivänä päätin sitten mennä kuntosalille. En edes tehnyt kovaa treeniä normaaliin verrattuna, about kolmen vartin ajan suihkin kevyesti crossarilla, poljin pyörää ja kävelin juoksumatolla. Siinä vaiheessa olo tuntui ihan hyvältä, mutta ilta olikin sitten toinen juttu. Päätä särki ja oli ihan ihme olo... Kumma juttu, kun olo parani heti, kun otin kuudennen, ylimääräisen pussillisen. :) Yhden ylimääräisen pussin päivässä saa ohjeiden mukaan ottaa, jos tarvitsee. Hokasin sitten fiksuna tyttönä, että kun päivässä tulee n. 550 kaloria pusseista (à 110 kcal), niin olin varmaan kuluttanut suurin piirtein puolet siitä määrästä kuntosalilla. Eipä sen jälkeen ihmetyttänyt enää, että miksi heikotti. Näköjään sitä ei ihminen pärjää kovin hyvin parillasadalla kalorilla päivässä. :D


Olen ihan yllättynyt, kuinka ihmeellisen helposti tämä viikko on sujunut. Olin henkisesti varautunut kitumaan nälässä ja seuraamaan vierestä muiden syömistä kuola valuen suupielistä. Mutta oikeaa ruokaa ei ole liiemmin tehnyt edes mieli, makeanhimosta puhumattakaan. Kummallista! Mutta hyvä näin.


Olen ostanut kaikkia mahdollisia makuja, joten en ainakaan vielä ole kyllästynyt. Ja saahan jatkossa makuja maustaa, jos haluaa. Löysin neljää erilaista makeaa makua (suklaa, banaani-vadelma, mansikka-mustikka ja exotic) sekä kaksi suolaista (peruna-purjo ja parsakaali-basilika). Makeat maut sekoitetaan kylmään veteen ja suolaiset kuumaan veteen. Ja ihan hyviltähän nämä maistuvat, mistään ei ole tullut minulle mitään yöks-fiilistä. Toisaalta voin kyllä kuvitella, miten hyvältä sitten viikon päästä ensimmäinen leipäpala maistuu. :)


Vähän taustaa painonhallinnasta elämäni varrelta. Jos jotain todistuksia myönnettäisiin näin ilman kouluja, saisin varmaan tohtorin paperit heti paikalla laihdutustietoudesta, maisterin nyt vähintään. Kaiken maailman laihdutuskuureja olen koittanut nyt viime vuosina erityisesti. Kun kirjoitin ylioppilaaksi vuonna 2000, laihdutin sitä ennen Painonvartijoissa 17 kg, jonka jälkeen olinkin mallin mitoissa muutaman vuoden. Sen jälkeen on kiloja hiljoilleen tullut ja vuosien varrelle mahtuu kaksi 8 kilon laihdutusta. Nämä kilot ovat tulleet takaisin korkojen kera, koska olen ajatellut tyyliin "no mä nyt laihdutan, mutta sitten kun on laihdutettu, niin sitten voi taas herkutella". Eihän mitään pysyvää hyvänen aika tule tapahtumaan, jos ei ole täydellistä motivaatiota ja The Päätöstä muuttaa elämäntavat pysyvästi! Nyt olen sen vihdoin tajunnut ja tunnen, että minulla on selkeä suunnitelma tulevaisuuteen, kilot lähtevät NYT! Kunhan joskus pääsen tavoitteeseeni, kerron siitä varmasti täälläkin. Ehkäpä julkaisen jo välietappien onnistumisia, kuten nyt  viikon päästä, kun Allévo-dieetti tulee päätökseensä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kivasta kommentistasi! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...